حلول سال ١٣٩۵ خورشیدی را به تمام شهروندان افغانستان از صمیم قلب تبریک می گویم. امیدوارم همانگونه که با فرارسیدن سال نو و فصل بهار، طبیعت از نو جان تازه گرفته و لباس سبز که رمز زنده گی، نشانۀ شادابی و پیام آور صلح است، به تن می کند؛ جامعۀ ما نیز به صلح و […]

حلول سال ١٣٩۵ خورشیدی را به تمام شهروندان افغانستان از صمیم قلب تبریک می گویم.

امیدوارم همانگونه که با فرارسیدن سال نو و فصل بهار، طبیعت از نو جان تازه گرفته و لباس سبز که رمز زنده گی، نشانۀ شادابی و پیام آور صلح است، به تن می کند؛ جامعۀ ما نیز به صلح و ثبات پایدار دست یافته و پدیدۀ شوم جنگ از این سرزمین رخت بربندد.

همانند سال گذشته، در سال ١٣٩۵خورشیدی نیز چالش ها و آزمون هایی فراراه دولت و مردم افغانستان وجود دارد. باور دارم همانگونه که دستگاه سیاست خارجی کشور در راستای تحقق صلح و ثبات پایدار در کشور و منطقه و تعقیب اهداف و منافع ملی در عرصۀ بین الملل همه توانش را به خرچ می دهد، نیروهای امنیتی و دفاعی ما نیز در آزمونِ خنثی کردن توطئه های دشمنان و سرکوب آن هایی که هنوز از کشتار مردم و ویران کردن این سرزمین دست نمی کشند، موفق خواهند بود.

یکی از تعهدات مهم ملی و بین المللی حکومت وحدت ملی، برداشتن گام های عملی در راستای اصلاحات لازم سیاسی ای است که ضامن تقویت عدالت اجتماعی و مشارکت سیاسی مردم در لایه های مختلف اقتدار و تحقق کامل حقوق شهروندی باشد. بدون شک، مقدمۀ دست یابی به این اهداف کلان و توزیع افقی قدرت و آوردن اصلاحات سیاسی پیش بینی شده در توافقنامۀ سیاسی حکومت وحدت ملی، با اصلاح نظام انتخاباتی میسر است که این یک آزمون کلان برای حکومت شمرده می شود.

امیدواریم که حکومت وحدت ملی از این آزمون بزرگ و مهم، موفق بدرآید.

صلاح الدین ربانی

رئیس جمعیت اسلامی افغانستان

و وزیر امورخارجه