هموطنان عزیز!  حلول سال نو ١٣٩۶ خورشیدی را به همۀ شما شهروندان افغانستان تبریک گفته و از خداوند متعال استدعا می نماییم که همزمان با پایان فصل زمستان و آغاز بهار که فصل رویش و نو شدن و آغاز شگوفایی طبیعت است، زنگار جنگ و خشونت از جامعه و کشور ما نیز رخت بربسته و […]

 هموطنان عزیز!

 حلول سال نو ١٣٩۶ خورشیدی را به همۀ شما شهروندان افغانستان تبریک گفته و از خداوند متعال استدعا می نماییم که همزمان با پایان فصل زمستان و آغاز بهار که فصل رویش و نو شدن و آغاز شگوفایی طبیعت است، زنگار جنگ و خشونت از جامعه و کشور ما نیز رخت بربسته و همۀ فصول حیات جامعۀ ما چون بهار سال نو، مملو از زیبایی ها و طراوت باشد.

هموطنان عزیز!

 سال ۱۳۹۵ خورشیدی که آمیزۀ از شیرینی ها و تلخی ها بود، با تمام نا ملایمتی هایش پایان یافت و ما در آستانۀ آغاز سال جدید ۱۳۹۶ خورشیدی قرار داریم. افغانستان در سال گذشته دست آورد ها و پیشرفت هایی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی داشته است؛ اما با وجود این همه دست آورد ها، مردم ما با مشکلات و چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و تا هنوز از بابت تداوم حوادث تلخ و استخوان سوز تروریستی نگرانی های جدی دارند.

امیدواریم که برای فایق آمدن بر چالش ها و تهدید های امنیتی، در سال ١٣٩۶ خورشیدی راه و چارۀ اساسی اندیشیده شود و بدینگونه با غلبه بر تهدیدها و مشکلات، گام هایی در راستای امنیت و ثبات پایدار و آرامش و پیشرفت باشیم.

هموطنان عزیز!

سال نو فرصتی است که ذهن و زبان ما با دوستی و آشتی اُنسِ بیشتر یافته و خشم از نگاه، ستیز از سخن و تندی از عملکرد ما بیشتر دوری یابد و بدینگونه بتوانیم بر ریشه های اجتماعی منازعه و خشونت نیز در کشور فایق آییم.

صلاح الدین ربانی