ده سال از وفات ملا نقیب الله آخند، فرماندۀ نامدار جمعیت اسلامی افغانستان در حوزۀ جنوب کشور می‌گذرد، از چهره های تأثیرگذاری بود که فداکاری هایش پوشیده نیست. وی در ۱۹میزان۱۳۸۶ هجری خورشید جهان فانی را وداع گفت.  روحش شاد و یادش جاودان باد. به‌مناسبت دهمین سالیاد این مبارزه راه حق و عدالت، پیام های […]

ده سال از وفات ملا نقیب الله آخند، فرماندۀ نامدار جمعیت اسلامی افغانستان در حوزۀ جنوب کشور می‌گذرد، از چهره های تأثیرگذاری بود که فداکاری هایش پوشیده نیست. وی در ۱۹میزان۱۳۸۶ هجری خورشید جهان فانی را وداع گفت.

 روحش شاد و یادش جاودان باد.

به‌مناسبت دهمین سالیاد این مبارزه راه حق و عدالت، پیام های از سوی صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امورخارجه، احمدضیاء مسعود و کلیم‌الله نقیبی معاونان جمعیت اسلامی و سترجنرال عطامحمد نور رئیس اجراییۀ جمعیت اسلامی و والی بلخ، در صفحات رسانه های اجتماعی نشر شده است، که پیشکش خواننده‌گان گرامی می‌‌گردد:

 

صلاح الدین ربانی:

“حدود یک دهه از وفات یکی از چهره های نامدار جمعیت اسلامی افغانستان، روانشاد ملا نقیب الله آخند می گذرد. او یکی از چهره های نامدار و قهرمان جمعیت اسلامی بود که از خود قهرمانی ها و فداکاری های زیادی به یادگار مانده و نبود او در شرایط کنونی، ضایعۀ کلانی محسوب می شود. برای مرحومی بهشت برین و به بازمانده گانش توفیق تداوم راه او را از بارگاه ایزد متعال استدعا دارم.”

 

احمدضیاء مسعود:

“دهمین سالیاد یکی از فرزندان صدیق کشور و مجاهد ملا نقیب الله آخند را گرامی می‌داریم.

‎ملا نقیب الله آخند، یکی از مجاهد مردانی در حوزۀ جنوب کشور بود که مردم مجاهد افغانستان رشادت و پایمردی او را در طول سالیان مبارزاتش فراموش نخواهند کرد. ‎همچنان فداکاری ‌ها و از خودگذری ‌های این مردان بزرگ ثبت تاریخ و حافظۀ بشری می‌باشد که نسل‌های بعد به آن رشادت ‌ها افتخار خواهند کرد. نام شادروان با مبارزه و آزادی و پیوندش با جمعیت اسلامی جاودانه شده است.

دهمین سالیاد وفات این مرد بزرگ جهاد مردم افغانستان را به فرزند عزیزش کلیم الله خان نقیبی معاون جمعیت اسلامی و به همسنگران وی تسلیت گفته، روح برادر آزاده و نستوه ما ملا نقیب الله آخند را شاد می‌خواهم.”

 

کلیم الله نقیبی:

” لس کاله وړاندی  دجهاد ځلانده ستورئ،زما قبله ګاه او لارښود ارواښاد الحاج غازی ملانقېب الله اخند داجل داعی ته لبیک ووایه .

انالله واناالیه راجعون

ملی اتل غازی ملانقېب الله اخند دسپېڅلی لاری هغه مخکښ لاروی وو چې دروس طاغوتی رژیم ته یې دالله جل جلاله په مرسته او تشو لاسو دخپلو سرښندونکو مجاهدینو په نه ستړی کیدونکو هڅو شرمېدلی ماته ورکړل او نړۍ یې دسره ښامار دشره په امان کړل، خو دغه ستره هستی هم لس کاله وړاندی د روژې مبارکی میاشتی ترنیولو وروسته داکتوبر پر ۱۱، دمیزان پر ۱۹ او دکوچنی اختر په شپه خپله پاکه ارواح ولایزال رب جل جلاله ته وسپارل جنت دې ځای سی.

مونږ به هم ددوی پاکو ارمانو ته درسېدو دپاره ددوی لار تعقیبوو او خپل د اولس خدمت به بیله استثناء ترسره کوو.”

 

سترجنرال عطامحمد نور:

“ملا نقیب الله آخوند که از زمره پایه گذاران جهاد در حوزۀ جنوب محسوب می شود، نام بلندی در تاریخ مبارزات آزادی خواهانۀ مردم ما و شهرۀ نیکی در حزب جمعیت اسلامی دارد. او بخش اعظمی از زنده گی اش را وقف مبارزه و خدمت کرد و نامش را جاودانه ساخت.

نام شادروان نقیب الله آخوند با مبارزه و آزادی و پیوندش با جمعیت اسلامی، جاودانه شده است و اینک این مسیر را در عصر حاضر فرزند برومند و عزیزش کلیم الله خان نقیبی به عنوان طلایه دار پدر و معاون جمعیت اسلامی به درستی می پیماید و تجسمی از نیکی های پدر عزیز و مجاهدش است.”