اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان یا”نی” از عدم مصئونیت شغلی خبرنگاران به شدت انتقاد می کند. این نهاد مدافع رسانه ها می گوید که قراردادهای یک طرفه کاری در شماری از رسانه ها سبب شده است که خبرنگاران مصئونیت شغلی نداشته باشند. این نهاد بر عملی شدن قانون کار در رسانه های خصوصی […]

اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان یا”نی” از عدم مصئونیت شغلی خبرنگاران به شدت انتقاد می کند. این نهاد مدافع رسانه ها می گوید که قراردادهای یک طرفه کاری در شماری از رسانه ها سبب شده است که خبرنگاران مصئونیت شغلی نداشته باشند. این نهاد بر عملی شدن قانون کار در رسانه های خصوصی تأکید می کند و از مالکان رسانه ها می خواهد که با خبرنگاران رفتار غیر عادلانه را متوقف کنند.

عدم مصئونیت شغلی در بسیاری از اداره های خصوصی از مشکل های جدی در برابر کارمندان این اداره هاست. شماری از رسانه ها نیز وجود دارد که مصئونیت شغلی برای کارمندان قایل نیست. اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان یا”نی” نیز از همین بابت نگرانی می کند. محمد قاسم رحمانی مشاور حقوقی این نهاد می گوید:”هم اکنون قانون کاری از سوی مسوولان شماری از رسانه های خصوصی رعایت نمی شود.

این در حالیست که مقرره تنظیم کار کارمندان رسانه ها در حال حاضر تهیه شده است؛ اما تاکنون از سوی وزارت عدلی نهایی و در جریده رسمی چاپ نشده است.