اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، اعلام کرده است که هیچ کس و اداره ای حق ندارند که مانع پخش نشرات تلویزیون ها شوند، بجز از محکمه باصلاحیت و آنهم بر مبنای قانون. این اداره، متوقف شدن نشرات دو تلویزیون خصوصی به نام های آسیا و مهر در ولایت بلخ در شمال کشور اظهار […]

اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، اعلام کرده است که هیچ کس و اداره ای حق ندارند که مانع پخش نشرات تلویزیون ها شوند، بجز از محکمه باصلاحیت و آنهم بر مبنای قانون. این اداره، متوقف شدن نشرات دو تلویزیون خصوصی به نام های آسیا و مهر در ولایت بلخ در شمال کشور اظهار نگران کننده خوانده و گفته است که ریاست مخابرات ولایت بلخ به دلیل عدم پرداخت پول استفاده از فریکونسی، نشرات این دو رسانه را متوقف کرده است. در همین حال، اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، اعلام کرده است که هیچ کس و اداره ای حق ندارند که مانع پخش نشرات تلویزیون ها شوند، بجز از محکمه باصلاحیت و آنهم بر مبنای قانون. اداره حمایت از رسانه ها، توقف نشرات تلویزیون ها در مخالفت با آزادی بیان قرار دارد. به گفته ی مسوول این نهاد، رسانه ها نیز مکلف هستند که مطابق قانون به تکالیف شان عمل کنند.

در همین حال شام گذشته، محمد امین بابک، ازگردانندگان برنامه های سیاسی تلویزیون خصوصی خورشید، از سوی محافظان یک عضو مجلس نمایندگان مورد لت و کوب قرار گرفته است.

آقای بابک به دیده بان رسانه ها گفته است که یکی از افراد مسلح مربوط به نذیر احمدزی، معاون دوم مجلس نمایندگان به او حمله کرده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی شده است. اما اداره حمایت از رسانه های آزاد افغانستان، خشونت علیه خبرنگاران را محکوم می کند و این عمل را در مخالفت با قوانین نافذه کشور می داند. مسوول اداره حمایت از رسانه ها در همین حال، می گوید که عاملین این گونه خشونت ها باید از سوی نهاد های امنیتی و عدلی کشور، مورد پیگرد، قانون قرار گیرد. به گفته ی او حکومت وحدت ملی در امر پیگیری عاملین خشونت علیه خبرنگاران عاجز است.

این درحالیست که به گفته ی مسوول اداره حمایت از رسانه های آزاد افغانستان،  توقیف و مسدود کردن رسانه بجز به حکم دادگاه باصلاحیت آنهم با ارایه اسناد و شواهد پذیرفتنی نیست، به گفته او، وزارت مخابرات و یا هیچ شخص و یا نهادی دیگری حق این را ندارند که خودسرانه به توقیف رسانه ها اقدام کنند.