یک بررسی نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان نشان می دهد  که در کشور بیش از ۱۷۰ ایستگاه رادیویی فعالیت می کند. نی یا حمایت کنند ی رسانه های آزاد در افغانستان از روز جهانی رادیو بزرگداشت کرد. به اساس بررسی که این اداره انجام داده است مشکلات اقتصادی چالش نخست، مشکلات امنیتی چالش […]

یک بررسی نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان نشان می دهد  که در کشور بیش از ۱۷۰ ایستگاه رادیویی فعالیت می کند.

نی یا حمایت کنند ی رسانه های آزاد در افغانستان از روز جهانی رادیو بزرگداشت کرد. به اساس بررسی که این اداره انجام داده است مشکلات اقتصادی چالش نخست، مشکلات امنیتی چالش دوم و نبود بانوان و کارمندان مسلکی چالش سوم فراراه کار شبکه های رادیویی گفته شده است. مسوولان اداره نی می گویند که از این میان هفت شبکه رادیویی به دلایل مختلف از نشرات باز مانده اند.

صدیق الله توحیدی رییس اداره نی می گوید که شماری از شبکه های رادیویی به دلیل مشکلات امنیتی و اقتصادی فعالیت شان را متوقف کرده اند.

به استثنای چند ایستگاه رادیویی، دیگر همه ای شبکه های رادیویی روی امواج اف ام فعالیت دارند و بیشتر آنان از سوی نهادهای خارجی حمایت می شوند. اکنون با کاهش کمک های جهانی به افغانستان، انتظار می رود، شمار زیادی از این ایستگاه های رادیویی به فعالیت خود ادامه داده نتوانند.