ازهفته شهید و سیزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود در ولایت غور گرامی داشت شد. ده ها تن از شخصیت ها، فرماندهان جهادی، مسوولان محلی ولایت غور و خانواده های شهدا و معلولان این ولایت دریک همایش در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور از هفته شهید و سیزدهمین سالروزشهادت قهرمان ملی […]

ازهفته شهید و سیزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود در ولایت غور گرامی داشت شد.

ده ها تن از شخصیت ها، فرماندهان جهادی، مسوولان محلی ولایت غور و خانواده های شهدا و معلولان این ولایت دریک همایش در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور از هفته شهید و سیزدهمین سالروزشهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود گرامی داشت کردند.

سید انور رحمتی والی غور هدف از برگزاری این همایش را یادبود از رشادت ها و فداکاری های شهدای افغانستان به ویژه قهرمان ملی کشور می داند و می گوید که یادبود از شهدای دوران جهاد و مقاومت وظیفه هر شهروند این سرزمین است.

آقای رحمتی، شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور را یک شخصیت متبارز و یک اسطوره جهانی می داند و می گوید که حکومت باید همه ساله از هفته شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی کشور به شکل شایسته ی بزرگداشت کند.

درهمین حال شماری از شخصیت های جهادی و مسوولان محلی ولایت غور درسخنرانی های جداگانه به توصیف ابعاد مختلف شخصیت قهرمان ملی کشور و سایر شهدای افغانستان پرداختند و تجلیل ازاین هفته را باعث شادی روح شهدا دانستند.

آنان درسخن های شان تنها آرمان قهرمان ملی و شهدای راه آزادی کشور را داشتن یک سرزمین با ثبات اسلامی بیان کردند.