نماینده ویژه ی سازمان ملل متحد، از ادامه ی همکاری های این سازمان به افغانستان خبر می دهد. سازمان ملل متحد توسط ۵۱ کشور در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد. عمده ترین هدف این سازمان حفظ صلح و امنیت بین المللی گفته شده است. افغانستان نیز در سال ۱۹۴۶ عضویت سازمان ملل متحد را به دست […]

نماینده ویژه ی سازمان ملل متحد، از ادامه ی همکاری های این سازمان به افغانستان خبر می دهد. سازمان ملل متحد توسط ۵۱ کشور در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد. عمده ترین هدف این سازمان حفظ صلح و امنیت بین المللی گفته شده است. افغانستان نیز در سال ۱۹۴۶ عضویت سازمان ملل متحد را به دست آورد و در سال ۱۹۶۶ عبدالرحمن پژواک اولین سفیر و نماینده دایمی کشور در سازمان ملل متحد بود.

حال هفتاد سال از ایجاد سازمان ملل متحد می گذرد و این سازمان ۶۰ سال در افغانستان فعالیت داشته است. نیکولاس هایسم نماینده ویژه ی سازمان ملل متحد در افغانستان می گوید که همکاری های این سازمان با افغنستان ادامه خواهد داشت. آقای هایسم می افزاید که جنگ و فقر هنوز هم مردم افغانستان را تهدید می کند.

نماینده ویژه ی سازمان ملل متحد در افغانستان، جنگ و فقر در جهان را بزرگترین مشکل فراه راه  این سازمان می داند و می گوید که بدون همکاری مردم افغانستان این سازمان در افغانستان هیچ کاری کرده نمی تواند.

درهمین حال شماری از آگاهان سیاسی عملکرد سازمان ملل متحد در افغانستان به ویژه در چهاردهه اخیر را قناعت بخش نمی دانند و می گویند که این سازمان در زمینه ی تامین صلح در کشور عملکرد خوب نداشته است.

درحالی از هفتاد سالگی سازمان ملل متحد در افغانستان تجلیل می شود که مردم این کشور همه روزه توسط تروریستان به همکاری سازمان های استخباراتی منطقه شهید می شوند، اما سازمان ملل متحد تاکنون در زمینه ی مداخله شماری از کشور ها در افغانستان مهر سکوت برلب زده است.