بنیاد حامد کرزی در کابل گشایش یافت.حامدکرزی رییس جمهور پیشین هدف از ایجاد این بنیاد را تقویت سیستم تعلیمی و فراهم کردن زمینه های تحصیلی برای جوانان در داخل و خارج کشور می داند. بنیاد حامد کرزی با حضور شماری از سران پیشین جهادی، مقام های پیشین دولتی و شهروندان در کابل گشایش یافت. حامد […]

بنیاد حامد کرزی در کابل گشایش یافت.حامدکرزی رییس جمهور پیشین هدف از ایجاد این بنیاد را تقویت سیستم تعلیمی و فراهم کردن زمینه های تحصیلی برای جوانان در داخل و خارج کشور می داند.

بنیاد حامد کرزی با حضور شماری از سران پیشین جهادی، مقام های پیشین دولتی و شهروندان در کابل گشایش یافت. حامد کرزی رییس جمهور پیشین تلاش هایی را که در ۱۳ سال گذشته در بخش تعلیم و تربیه در کشور صورت گرفته پیشرفت بزرگ می خواند و هدف از ایجاد این بنیاد را تقویت سیستم تعلیمی و فراهم کردن زمینه های تحصیلی برای جوانان در داخل و خارج کشور می خواند. آقای کرزی می گوید که این نهاد غیر سیاسی است و در برابر شهروندان کشور پاسخگو خواهد بود.

از سویی هم سید مخدوم رهین وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ با بر شمردن چالش ها فرا راه سیستم آموزش و پرورش در کشور می گوید که وضعیت فرهنگی و آموزشی در کشور با شکست روبرو است و باید این وضعیت تغیر کند.

در همین حال رنگین دادفر اسپنتا رییس اجرایی این نهاد می گوید با وجودی که موسسان این نهاد چهره های سیاسی بوده اند؛ اما هیچ گونه کاری سیاسی در این نهاد صورت نخواهد گرفت. آقای اسپنتا می افزاید که هزینه این نهاد مجموع پول های است که رییس جمهور پیشین از سخنرانی هایش جمع آوری کرده است و همچنان تاجران و شهروندان کشور این نهاد را کمک خواهند کرد.

با این همه، گمانه زنی هایی در مورد فعالیت های سیاسی از نشانی بنیاد حامد کرزی مطرح می شود. به باور برخی ها، حامد کرزی می خواهد از طریق این نهاد خودش را دوباره به کرسی قدرت نزدیک کند.