وزارت معارف از جذب بیش از هفتاد هزار دانشجو در موسسات تعلیمات تخنیکی و مسلکی خبر می دهد. معاون تعلیمات تخنیکی و مسلکی این وزارت می گوید که بیش از پنجاه درصد این دنشجویان از طریق آزمون رقابتی کانکور به موسسات تخنیکی و مسلکی جذب می شوند. وزارت معارف آزمون کانکور برای شمولیت در موسسات […]

وزارت معارف از جذب بیش از هفتاد هزار دانشجو در موسسات تعلیمات تخنیکی و مسلکی خبر می دهد. معاون تعلیمات تخنیکی و مسلکی این وزارت می گوید که بیش از پنجاه درصد این دنشجویان از طریق آزمون رقابتی کانکور به موسسات تخنیکی و مسلکی جذب می شوند.

وزارت معارف آزمون کانکور برای شمولیت در موسسات تعلیمات تخنیکی و مسلکی را در کابل برگزار کرد. رحیل فرملی معاون تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف می گوید که در این روند بیش از هفتاد هزار دانشجو در این موسسات جذب خواهند شد.

فرار جوانان به خارج یکی از نگرانی های مسوولان بلند پایه دولت می باشد. معاون تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف از جوانان می خواهد که در کشور بمانند در آبادانی آن سهم بگیرند.

این در حالیست که در کانکور سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۲۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده بود که از این میان بیش از پنجاه و پنج هزار به دانشگاه های دولتی، ۶۰ هزار به موسسات نیمه عالی و ۴۵ هزار به دانشگاهای خصوصی راه یافته اند.