اپوزیسیون جدید حکومت تحت عنوان” جبهه نوین ملی افغانستان” اعلام موجودیت کرد. اعضای این جبهه می گویند که همزمان با برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود. سومین اپوزیسیون حکومت وحدت ملی تحت عنوان”جبهه نوین ملی افغانستان” (روز پنجشنبه ۲۴جدی/دی) اعلام موجودیت کرد. پیش از این […]

اپوزیسیون جدید حکومت تحت عنوان” جبهه نوین ملی افغانستان” اعلام موجودیت کرد. اعضای این جبهه می گویند که همزمان با برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود.

سومین اپوزیسیون حکومت وحدت ملی تحت عنوان”جبهه نوین ملی افغانستان” (روز پنجشنبه ۲۴جدی/دی) اعلام موجودیت کرد. پیش از این نیز شورای حراست و ثبات اعلام موجودیت کرده بودد. جبهه نوین ملی، حکومت وحدت ملی را به چالش می کشد و راهبرد حکومت در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انتقاد می کند. شماری از چهره های که مقام بلند در حکومت پیشین داشتن، از اعضای برجسته این جبهه اند. انوارالحق احدی رهبر جبهه نوین می گوید که همزمان با برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی در سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود. آقای احدی تأکید می کند که رهبران حکومت وحدت ملی ظرفیت مدیریت کشور را ندارند؛ یرا آنها تاهنوز زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها را مشخص نکرده است.

رهبر جبهه نوین می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی در راستای تأمین امنیت ناکام مانده اند. جبهه نوین ملی افغانستان، تامین صلح را نیاز اصلی مردم می داند و تاکید می کند که مردم افغانستان باید در جریان گفتگوهای صلح قرار داده شوند.

اعضای جبهه نوین ملی افغانستان مدعی اند که رهبران حکومت وحدت ملی به وعده های انتخاباتی شان عمل نکرده اند و اصلی شایسته سالاری را در نظر نگرفته اند.