شماری از نهادهای مدنی و استادان دانشگاه طی همایشی در کابل از روز جهانی تنوع فرهنگی بزرگداشت کردند. آنان می گویند که تنوع فرهنگی در کشور از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. تنوع فرهنگی و همدیگر پذیری یکی از راه های اصلی رسیدن به صلح پایدار و امنیت دوامدار در کشور خوانده می شود. تنوع فرهنگی […]

شماری از نهادهای مدنی و استادان دانشگاه طی همایشی در کابل از روز جهانی تنوع فرهنگی بزرگداشت کردند. آنان می گویند که تنوع فرهنگی در کشور از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

تنوع فرهنگی و همدیگر پذیری یکی از راه های اصلی رسیدن به صلح پایدار و امنیت دوامدار در کشور خوانده می شود. تنوع فرهنگی و شناسایی فرهنگ اصل کشور به مردم از مسوولیت های حکومت نیز خوانده می شود. روز (پنج شنبه ۶جوزا/خرداد) شماری از نهادهای مدنی و استادان دانشگاه با راه اندازی همایشی در کابل، از روز جهانی تنوع فرهنگی بزر گداشت کردند. سید عسکر موسوی استاد دانشگاه می گوید که حکومت در کار شناسایی فرهنگ اصیل مردم افغانستان و رشد تنوع فرهنگی کم توجهی می کند. آقای موسوی می افزاید که تنوع فرهنگی در کشور یک سرمایه است و باید این سرمایه هرچه بیشتر بارور شود. مسوولان نهادهای مدنی نیز تنوع فرهنگی در کشور را با اهمیت عنوان می کنند و می گویند که این مساله باعث همدلی بیشتر میان باشندگان این کشور می شود. عزیز الله رفیعی فعال مدنی می گوید که شناساندن فرهنگ افغانستان و ترویج آن در میان طیف های مختلف جامعه، سبب تامین صلح و امنیت دوامدار در کشور خواهد شد.

این در حالیست که به گفته‎ی نهادهای جامعه مدنی، کم توجهی حکومت به فرهنگ اصیل افغانستان سبب شده است تا فرهنگ های بیرونی در برخی از موارد جانشین این فرهنگ شود.