شماری از عالمان دین در کابل از کاکرد نیروهای امنیتی و رسانه ها در جریان مراسم عاشورای امسال تقدیر کردند. مراسم عاشورا در افغانستان نسبت به هر کشور اسلامی دیگر به حالت بهتر برگزار می شود. به باور آگاهان اسلامی برپایی مراسم عاشورا در فضای امن و به دور از هر گونه اختلاف نظرها در […]

شماری از عالمان دین در کابل از کاکرد نیروهای امنیتی و رسانه ها در جریان مراسم عاشورای امسال تقدیر کردند. مراسم عاشورا در افغانستان نسبت به هر کشور اسلامی دیگر به حالت بهتر برگزار می شود. به باور آگاهان اسلامی برپایی مراسم عاشورا در فضای امن و به دور از هر گونه اختلاف نظرها در افغانستان دو پیام را ارایه می کند.

پیام نخست این که مردم افغانستان همواره در کنار هم بوده اند و به تفرقه افگنی دشمنان پاسخ رد می دهند و پیام دوم این که نظامیان افغانستان توان دفاع، حراست و تأمین امنیت کشور را دارند.

به همین دلیل شماری از عالمان دین در کابل از نیروهای امنیتی و رسانه ها تقدیر کردند. آیت الله مجاهد عالم دین می گوید که تامین امنیت مراسم عاشورا از سویی نیروهای امنیتی نشان می دهد که این نیروها در هر حالتی برای دفاع از مردم افغانستان آماده اند و می توانند از آزادی و استقلال کشور حراست کنند.

رسانه ها در یک جامعه به ویژه جامعه اسلامی نقش موثری برای انتقال پیام اخوت در میان مسلمانان دارد. آیت الله مجاهد عالم دین می گوید که اکثر رسانه های کشور در جریان مراسم عاشورای امسال، به نشر و پخش برنامه های دینی و مذهبی پرداختند و باید آنها تقدیر شوند

این عالم دین تاکید می کند که برخی رسانه ها همواره برای متحد شدن مردم مسلمان افغانستان کوشیده اند و آنها در میان مردم افغانستان از جایگاه ویژه برخوردار اند.

مراسم عاشورای امسال در چندین کشور اسلامی از جمله پاکستان و بنگله دیش با رویداد های خونین همراه بود، اما نیروهای امنیتی توانستند امنیت این مراسم را در کشور به گونه اساسی تأمین کنند.