ساختمان مکتب ابتداییه عربهای ولسوالی پغمان ولایت کابل به بهره برداری سپرده شد. وزارت معارف کشور به دنبال ساخت و ساز تعمیر برای مکاتب کشور امروز۸اسد/مرداد تعمیر جدید مکتب ابتداییه عربهای در ولسوالی پغمان ولایت کابل را افتتاح کرد. مسوولان وزارت معارف می گویند که ساختمان این مکتب بیست و چهارلک افغانی هزینه برداشته است. […]

ساختمان مکتب ابتداییه عربهای ولسوالی پغمان ولایت کابل به بهره برداری سپرده شد. وزارت معارف کشور به دنبال ساخت و ساز تعمیر برای مکاتب کشور امروز۸اسد/مرداد تعمیر جدید مکتب ابتداییه عربهای در ولسوالی پغمان ولایت کابل را افتتاح کرد. مسوولان وزارت معارف می گویند که ساختمان این مکتب بیست و چهارلک افغانی هزینه برداشته است.

این مکتب در منطقه ی خواجه مسافر قلعه ی صافی ولسوالی پغمان ولایت کابل موقعیت دارد و در حال حاضر صدها دانش آموز دختر و پسر در آن درس می خوانند.

عبدالقهار عابد مدیر معارف ولسوالی پغمان ولایت کابل هرچند رشد کمی دانش آموزان را بی پیشینه می خواند، اما از مقام های وزارت معارف می خواهد که در امر رشد کیفی نظام آموزشی کشور تلاش کنند.

به گفته وی، در حال حاضر با توجه به کمک های کشورهای کمک دهنده به بخش آموزش و پرورش، هنوزهم کاستی در نظام آموزشی قابل رویت است.

این مکتب با هزینه ی ۲٫۴ میلیون افغانی که ازسوی موسسه ی برک پرداخته شده، ساخته شده است. دانش آموزان این مکتب از ساخت تعمیر جدید مکتب شان اظهار خوشی می کنند.در همین حال مسوولان موسسه ی برک به ادامه کمک های این موسسه در امر ساخت و ساز مکاتب در کشور خبر می دهند.

این درحالیست که به گفته ی مسوولان معارف ولسوالی پغمان، موسسه برک افزون بر تعمیر این مکتب چهل کورس سواد آموزی را نیز دراین ولسوالی حمایت می کند.