نتایج آزمون کانکور سال ۱۳۹۴ اعلام شد. وزیر تحصیلات عالی می گوید که در این آزمون نسبت به سال های قبل شفافیت بیشتر تأمین شده است. سر نجام انتظار دل باختگان تحصیلات عالی به پایان رسید و نتایج آزمون کانکور پس از چاشت روز یکشنبه ۱۵ حمل/فروردین اعلام شد. فریده مومند وزیر تحصیلات عالی می […]

نتایج آزمون کانکور سال ۱۳۹۴ اعلام شد. وزیر تحصیلات عالی می گوید که در این آزمون نسبت به سال های قبل شفافیت بیشتر تأمین شده است.

سر نجام انتظار دل باختگان تحصیلات عالی به پایان رسید و نتایج آزمون کانکور پس از چاشت روز یکشنبه ۱۵ حمل/فروردین اعلام شد. فریده مومند وزیر تحصیلات عالی می گوید که در روند امتحان کانکور تلاش های جدی شده است و این روند را به طور شفاف برگزار کرده اند.

در این آزمون فرامرز از ولایت هرات با کسب نمره ۳۴۰٫۹۸، بلندترین نمره را از آن خود کرده است.

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که امسال در مقایسه با سال های قبل، آزمون کانکور شفاف تر برگزار شده است.

این در حالیست که به اساس گزارش های ارایه شده وزارت تحصیلات عالی نزدیک به دو صد هزار داوطلب آزمون کانکور ثبت نام کرده بودند که از این میان ۵۸۳۱۷ تن آنان به دانشگاه و موسسات تحصیلات عالی دولتی، ۶۰۴۵۰ تن آنان در تحصیلات نیمه عالی و در حدود ۴۰ هزار از این داوطلبان به تحصیلات عالی خصوصی با در نظرداشت تخفیف ویژه معرفی شده اند.