وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین از بلند بودن سطح بیکاری در کشور نگرانی می کند.بیکاری معضل بزرگ اجتماعی در کشور است؛ مشکل که از جوانان گرفته تا بزرگ سالان از آن رنج می برند و نسبت به آینده شان بی باور اند.در حال حاضر جمعیت بزرگی از مردم در جاده های پایتخت و […]

وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین از بلند بودن سطح بیکاری در کشور نگرانی می کند.بیکاری معضل بزرگ اجتماعی در کشور است؛ مشکل که از جوانان گرفته تا بزرگ سالان از آن رنج می برند و نسبت به آینده شان بی باور اند.در حال حاضر جمعیت بزرگی از مردم در جاده های پایتخت و سایر شهرهای بزرگ از صبح تا شام برای یافتن کار انتظار می کشند.

حکومت وحدت ملی در نخستین روزهای کاری اش، آستین وعده ها در امر کار یابی را بر زد و به مردم وعده سپرد که در راستای اشتغال زایی پلان ها و برنامه های مدونی را روی دست دارد. اما گذشت زمان نشان داد که حکومت افغانستان در کنار مسایل مهم سیاسی، در امر ایجاد اشتغال زایی نیز ناکام مانده است.

با این همه؛ نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین از بلند بودن سطح بیکاری در کشور نگرانی می کند.بانو اوریاخیل از دولت می خواهد که زمینه ها برای کاریابی جوانان در کشور را مساعد کند.به گفته وی، یکی از عوامل اصلی ناامنی ها در کشور معضل بیکاری است.

وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین می گوید که در حال حاضر یک میلیون و هشت صد هزار تن در کشور بیکار اند. به گفته وی، همه ساله چهار صد هزار تن به شماری بیکاران در کشور افزوده می شود.این وزیر حکومت، رقم بیکاری در کشور را نگرانی کننده می خواند و تأکید می کند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، امید واری برای ثباتی دایمی در کشور کمتر خواهد بود.

این درحالیست که در حال حاضر شمار زیادی از مردم به دلیل نبود زمینه های کاری، از کشور فرار می کنند و پیش ازین اتاق تجارت و صنایع نیز از فرار مغز ها از کشور نگرانی کرده بود.