فردا مصادف با دوازهم ربیع الاول زاد روز پبامبر بزرگوار اسلام حضرت محمدصلی الله علیه و سلم است. به پیشواز از این روز همایش علمی در کابل برگزار گردید. دوازهم ربیع الاول مصادف است به زاد روز پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم. به پیشواز از این روز در […]

فردا مصادف با دوازهم ربیع الاول زاد روز پبامبر بزرگوار اسلام حضرت محمدصلی الله علیه و سلم است. به پیشواز از این روز همایش علمی در کابل برگزار گردید.

دوازهم ربیع الاول مصادف است به زاد روز پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم. به پیشواز از این روز در کابل همایشی تحت عنوان “اخوات اسلامی و وفاق ملی” برگزار شده است. سخنرانان این همایش عالمان دین و فعالان سیاسی استند. حبیب الله حسام عالم دین می‎گوید که زندگی و رفتار پیامبر صلی الله علیه و سلم پیام آور صلح و محبت است. آقای حسام می‎افزاید که تقلید از زندگی حضرت محمد (ص) زمینه ساز وحدت و برادری میان مسلمان است.

در این همایش شماری از سخنرانان از گروه های تکفیری نیز انتقاد می‎کنند. وحید مژده تحلیل گر سیاسی می‎گوید که گروه های تکفیری دید محدود نسبت به آموزه های اسلامی دارند.

در وصف پیامبر بزرگوار اسلام بسیاری از اندیشمندان غیر مسلمان نیز قضاوت های عادلانه کرده‎اند. مهاتا گاندی رهبر فقید هند در کتاب خود بنام هند جدید می گوید: جالب است بدانید که بهترین کسی که امروز، بدون هیچ چون و چرای در قلب میلیون ها انسان جا گرفته است، حضرت محمد(ص) است.