وزیر تحصیلات عالی می گوید که رسیدگی به مشکلات دانشگاه های خصوصی در اولویت کاری این وزارت قرار دارد. معیاری نبودن نظام آموزش و پرورش در کشور همواره یکی از نگرانی های جدی بوده است. فریده مومند وزیر تحصیلات عالی می گوید که رسیدگی به مشکلات دانشگاه های خصوصی در اولویت کاری این وزارت قرار […]

وزیر تحصیلات عالی می گوید که رسیدگی به مشکلات دانشگاه های خصوصی در اولویت کاری این وزارت قرار دارد. معیاری نبودن نظام آموزش و پرورش در کشور همواره یکی از نگرانی های جدی بوده است. فریده مومند وزیر تحصیلات عالی می گوید که رسیدگی به مشکلات دانشگاه های خصوصی در اولویت کاری این وزارت قرار دارد. به گفته بانو مومند، این وزارت تلاش دارد تا دانشگاه های خصوصی را در کشور معیاری بسازد. وزیر تحصیلات عالی همچنان از مسوولان دانشگاه های کشور می خواهد که فرهنگ کتاب خوانی را نهادینه کنند.

از سویی هم محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری از جوانان کشور می خواهد که میان افغانستان گذشته و افغانستان جدید خط فاصل بگذارند و برای پایه گذاری افغانستان جدید تلاش کنند.

در همین حال محمد امیر کامه وال رییس دانشگاه های خصوصی از بی کیفیت بودن سیستم درسی در شماری از دانشگاه های خصوصی انتقاد می کند. آقای کامه وال می گوید که وزارت تحصیلات عالی بررسی ها را برای معیاری سازی دانشگاه های خصوصی آغاز کرده است.

این در حالیست که بر اساس گفته های مسوولان وزارت تحصیلات عالی، بیش از ۱۲۰ دانشگاه خصوصی در سراسر کشور جواز فعالیت دارند، اما نبود سیستم درسی با کیفیت در شماری از این دانشگاه ها همواره مورد انتقاد شهروندان کشور بوده است.