کار توزیع دو و نیم میلیون جلد کتاب درسی از سوی وزارت معارف در کابل آغاز شد. کمبود کتاب ‌های درسی در مکتب ها از مشکلات اصلی معارف کشور به شمار می ‌رود. وزارت معارف کار توزیع دو نیم میلیون جلد کتاب های درسی را در کابل آغاز کرده است. غلام جیلانی همایون معاون مسلکی […]

کار توزیع دو و نیم میلیون جلد کتاب درسی از سوی وزارت معارف در کابل آغاز شد. کمبود کتاب ‌های درسی در مکتب ها از مشکلات اصلی معارف کشور به شمار می ‌رود. وزارت معارف کار توزیع دو نیم میلیون جلد کتاب های درسی را در کابل آغاز کرده است. غلام جیلانی همایون معاون مسلکی وزارت معارف می گوید که این کتاب های درسی توسط یازده مطبعه خصوصی داخلی با هزینه بیش از یک میلیون دالر به چاپ رسیده است و علاوه بر کابل در سیزده ولایت همجوار کابل نیز توزیع خواهد شد.

آقای همایون می افزاید که تا یک ماه دیگر ۲۰ میلیون جلد کتاب درسی از هند و ویتنام به کابل خواهد رسید و به مکاتب کشور توزیع خواهد شد.

در همین حال کبیر حقمل رییس نشرات وزارت معارف از کمبود بودجه برای چاپ کتاب های درسی شکایت می کند. آقای حقمل می گوید که برای سال آینده هیچ بودجه ای برای چاپ کتاب های درسی در نظر گرفته نشده است.

این در حالیست که دانش آموزان در برخی از مناطق کشور همواره از نبود کتاب های درسی شکایت داشته اند.