قرار است یک مرکز بزرگ آموزش های حرفه ای از سوی چین در کابل ساخته شود. در این مرکز آموزشی بیش از یک هزار و هفت صد دانش آموز در یک وقت آموزش های مسلکی و تخنیکی را فرا خواهند گرفت. این مرکز آموزشی که انستیتوت ملی تخنیکی و آموزش های حرفه افغانستان نام خواهد […]

قرار است یک مرکز بزرگ آموزش های حرفه ای از سوی چین در کابل ساخته شود. در این مرکز آموزشی بیش از یک هزار و هفت صد دانش آموز در یک وقت آموزش های مسلکی و تخنیکی را فرا خواهند گرفت.

این مرکز آموزشی که انستیتوت ملی تخنیکی و آموزش های حرفه افغانستان نام خواهد گرفت در ساحه کارته چهار در نزدیک لیسه تخنیک کنونی ساخته می شود. در این مرکز دانش آموزان از کابل و ولایت ها آموزش خواهند دید.

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف با مهم خواندن آموزش های حرفه ای در کشور می گوید که تلاش خواهد کرد تا دانش آموزان در این مرکز با معیارهای عصری آموزش ببینند. به گفته وزیر معارف، این مرکز آموزشی شامل ۶۵ صنف درسی، کتاب خانه، خوابگاه، مسجد و سالن کنفرانس خواهد بود.

آموزش های حرفه ای برای کشور بسیار با اهمیت خوانده می شود. در حال حاضر بسیاری از دانش آموزانی که از مکاتب فارغ می شوند، بدون حرفه استند و به دانشگاه ها هم راه پیدا نمی کنند. به باور آگاهان، با افزایش شمار مرکز های آموزش های فنی و حرفه ای، بسیار از جوانان صاحب حرفه خواهند شد.